Blanken in de minderheid! - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van IFES World Assembly 2015 Nederland - WaarBenJij.nu Blanken in de minderheid! - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van IFES World Assembly 2015 Nederland - WaarBenJij.nu

Blanken in de minderheid!

Door: Guido

Blijf op de hoogte en volg IFES World Assembly 2015

26 Juli 2015 | Mexico, Mexico-stad

Blanken in de minderheid... de vierde dag van de IFES World Assembly 2015 is zojuist begonnen. Het is erg bijzonder hier! ruim 1000 christelijke studenten en stafwerkers, uit ruim 160 landen...echt iedereen is interessant hier, je hoort de gekste en mooiste verhalen...zoals IFES-Ethiopië: 15 jaar geleden begonnen met 6 studenten, één van die 6 is nu directeur ("general secretary") van een beweging van 40.000 IFES-studenten daar! Elk jaar zien ze zo'n 1500 bekeringen van studenten....

In mijn reflectiegroep ben ik de enige blanke..eerst dacht ik dat een oudere vrouw blank was, maar ze bleek Palestijnse te zijn, en blijkbaar door haar hoge leeftijd steeds wittere haren en huid gekregen. De anderen uit mijn reflectiegroep zijn uit Fiji, Zuid-Afrika, Ethïopie, Guyana en Libanon. Sommigen van onze delegatie hebben wel veel blanken in hun reflectiegroep, maar als je de grote zaal rondkijkt, zijn de Afrikanen, Zuid-Amerikanen en Aziaten toch sterker vertegenwoordigd!