IFES' Martin Luther King's Dream - Reisverslag uit Oaxtepec, Mexico van IFES World Assembly 2015 Nederland - WaarBenJij.nu IFES' Martin Luther King's Dream - Reisverslag uit Oaxtepec, Mexico van IFES World Assembly 2015 Nederland - WaarBenJij.nu

IFES' Martin Luther King's Dream

Door: Corinne

Blijf op de hoogte en volg IFES World Assembly 2015

03 Augustus 2015 | Mexico, Oaxtepec

Ruim 2 uur lang. Spreekt frans. Afrikaan. Aan zijn voeten zitten 200 studenten met grote verbaasde ogen als die van geschrokken peuters te luisteren. Dit is geen verhaaltje voor het slapen gaan, maar een volwassen groots verhaal van wie ik de Martin Luther King voor christelijke studenten zou willen noemen. Zijn naam, Daniël Bourdanné.

Daniel stelt een heel stel vragen aan ons. Grote vragen. Hoe denk ik met mijn generatie studenten een relevante en intelligente bijdrage te leveren aan de uitdagingen in de wereld? Ben ik als student actief op mijn universiteit en faculteit? Wat betekent het een levenslange discipel van Jezus te worden?

Gedurende de conferentie valt op dat Daniël een nederige, vriendelijke man is. Geen man met grootheidswaanzin over de impact van een kleine club als IFES.

Studenten zijn een minderheid die snel groeit, in 2050 zo groot als het inwonersaantal van de USA. Er is nog nooit een generatie geweest met zo veel hoogopgeleiden. Bovendien, met zo'n snelgroeiend aantal studenten wereldwijd groeit ook het aantal intelligente (levens)vragen.

Achtennegentig (98!) procent van deze studenten in Europa zoekt en vind tegenwoordig haar antwoorden op levensvragen in apathie, evolutie of karma. Kunnen christelijke waarden en normen of de Bijbel nog andere perspectieven bieden voor het werk dat ik na mijn studie ga doen? Of moet dat perspectief geschiedenis worden? Deze context, ik als student, heb een verhaal, een droom, een visie nodig die me uitdaagt vast te kunnen houden aan Jezus, onze Heer.

Het einde van de conferentie is daar. De laatste woorden die ik hoorde zijn de eerste die ik met je wil delen, uitgesproken door onze Daniel;

I have a dream
to see students
built into communities of disciples,
transformed by the gospel and
impacting the university, the church and society,
to glorify Christ, our Lord.
We are too small,
but for God it is a great calling!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

IFES World Assembly 2015

Actief sinds 12 Mei 2015
Verslag gelezen: 1163
Totaal aantal bezoekers 3853

Voorgaande reizen:

Landen bezocht: